Tuesday, May 31, 2011

Naine Visnapuu Loomingus

  1. NAINE KUI MUINASJUTULINE IME
  • iha naise järele, kirg, armastus, müstilisus
  • Tule minuga, tule minule, oh mu kevadkuld!
  • Teda ihkan ma.
  • Suudle, suudle mind
  • nümfid, mütoloogilised olendid
  • Kui nümfid heljusivad neitsid,
  • kui abistav ning päästev neitsi
  • Päästke ihu, neitsid, päästke hingi
  • Matke, neitsid, nisad, niuded, nabad
  • naine kui lind (nt. lõoke), lilleke, puhas ja süütu, talleke
  • Sina oled imeline talleken,
  • Sina oled imeline lilliken,
  • Sina oled suliseja jõeken,
  • Igavesti Sind, armastan, lilleke!

2. NAINE KUI MONSTRUM
  • võrdleb naist madude ning ussidega
  • Ma vihkan, nean sind, oo nilbe madu!
  • naine kui jäle olevus
  • Laul sest jäledast


Minu jaoks ei ole Visnapuu nägemus naisest väga originaalne. Põhjuseks on see, et olen seda kunskilt varem kuulnud. Mitte just täpselt samasugust käsitlust ning nägemust, kuid üldjoontes üpriski sarnast. Täpselt nimeliselt mulle kahjuks ette ei tule midagi.

No comments:

Post a Comment