Thursday, May 12, 2011

  • Mida rohkem, mida koledamad kuradid, seda parem! Mina arvan, et Kurat on üks ja ainus.
  • Rahval on Kuradi nimetuseks tosin nimi. Tõsi
  • Nii näeme Saarema juttudes, et Kuradilgi on naine. Selle madonna nimi on Babiloona. Ja sel perekonnal on poeg, kelle nimi Kurit. Mina olen siia maani ikka arvanud, et Kurat on nii kuri ja üksik, et tal küll mingit perekonda ei saa olla.
  • Eesti rahvas tarvitab igapäevases elus kümme korda enam Kuradi kui Jumala nime. Arvan, et see väide ei ole tõene.
  • Ma võin tunnistada hooplemata, et tunnen Kuradit isiklikult mitmes ja mitmes olemisvormis. Usun, et mitte keegi ei saa väita, et tunneb Kuradit isiklikult.
  • Ja ometi on ta meile rohkem kui ligimene. Ei julgeks nii päris väita, see on väga isiklik.
  • Kurat on salliv ning häätahtlik.Ta on armulik ja pikameelne. Ta ei tungi enese isikuga pääle. Ta ootab kannatlikult. Ta ei janune avalikku austust. Mina leian, et Kurat on kõike absoluutselt vastupidi.
  • Tal pole sallimatut egoismi nagu kristlikul Jumalal. Mõlemal juhul esineb sallimatut egoismi.
  • Keskaegne inimene oli selleks liig toores, et mõista Kuradi peent olemust. Liiga üldistavalt halvustav.
  • Kurat on selleks liig hingeline ja elastiline mõiste, et mitte kannatada praeguse materialistliku ning väikekodanlise mõtlemisviisi all. Kuradil puudub hing, ta ei saa olla liig hingeline.
  • Jumal lõi ilma ja jäi magama. Kurat lõi ilma ning jäi mõtlema. Kontrollimatu väide.
  • Kurat pole iial sõdind Jumala vastu. Juba ammustest aegadest alates on need kaks vaenujalal olnud, mõlemad sõdivad üksteise vastu.
  • Nagu Jahve sai juutide rahvuslikuks ainujumalaks, nii saab Kurat kord rahvuslikuks eesti jumalaks. Ma sügavalt loodan, et mitte.

No comments:

Post a Comment